
Imatge arxiu
La Generalitat de Catalunya continua endavant amb el procés iniciat per consultar els catalans sobre el futur polític de Catalunya, així ho ha anunciat el conseller de presidència Francesc Homs a dos quarts de 3 de la tarda en roda de premsa al Palau de la Generalitat, després de conèixer la suspensió per part del Tribunal Constitucional del nou 9N.
Homs ha dit que “tot esta a punt pel dia 9 de novembre i que el govern manté el procés participatiu, amb totes les conseqüències”
També ha anunciat que la Generalitat denunciarà al govern espanyol per “per atemptar contra el dret a la participació, a la llibertat d’expressió i a la llibertat ideològica”
El govern espanyol ha respòs al govern català la pregunta que aquests van fer respecta a l’enviament de 500 efectius del cos nacional de policia i que estan a hores d’ara a Calella, l’enviament respon segons el govern espanyol a la “lluita contra el jihadisme”, Homs a dit que la resposta els ha deixat “sorpresos”
El president de la Generalitat Artur Mas te intenció de reunir-se amb el Pacte Nacional pel Dret a Decidir i que “ara més que mai cal fer pinya per defensar drets elementals com la llibertat d’expressió”